Langdurige relaties met klanten en leveranciers vinden wij – Korteland Schilders en Korteland In- en Outdoor Signing – een onmisbaar uitgangspunt. Het zorgt voor een basis van vertrouwen. Fantastisch als je dan een jubileumrelatie van 25 jaar kan vieren met een van je klanten die exact dezelfde visie heeft wat dat betreft. Zoals met Wim Kot van Kobout uit Hendrik-Ido-Ambacht bijvoorbeeld. Kobout is importeur van bevestigingsmaterialen. Met hun medewerkers, kennis, uitgebreide assortiment, kwaliteitsproducten en logistiek apparaat leveren zij aan duizenden klanten per jaar.
Buitenschilderwerk
We zijn net klaar met het buitenschilderwerk. Drie panden van ruim 13.000 m2 staan weer strak in de lak. Ondanks de winterperiode konden we goed doorwerken. Het weer zat duidelijk mee. Wat ook belangrijk is voor een vlotte doorgang van het werk, is de communicatie met de klant. Bij een handelsbedrijf als Kobout is de mobiliteit aan de expeditiezijde hoog. Continu is het een komen en gaan van auto’s en vrachtwagens. Aan die kant is ook de ontvangstruimte. Belangrijk is dus dat we goed afstemmen wanneer we wat gaan schilderen. En als je daar samen rekening mee houdt, loopt het op rolletjes.
Signing
De reclame, de naam van Kobout staat er gelijk ook weer goed op. Dat is wel weer een groot voordeel van ons, dat we zonder oponthoud gelijk door kunnen met wat er gedaan moet worden. De schilder is klaar op een bepaald punt en stuurt gelijk zijn collega van Korteland In- en Outdoor Signing op pad om de reclame terug te plaatsen.
Blije klant
In 1995 is de relatie met Kobout begonnen. Het bedrijf was verhuisd van Krimpen aan de IJssel naar Hendrik-Ido-Ambacht. Kobout kreeg toen ook een andere huisstijl. Een omvangrijke onderneming, dat het bedrijf gefaseerd heeft uitgevoerd. Van briefpapier tot vrachtwagen. Veel signing heeft Korteland In- en Outdoor Signing uitgevoerd.
Nog altijd staat er één huisstijlelement op het verlanglijstje van Kobout: de oranje Koboutkleur herkenbaar aanbrengen op de antracietgrijs geschilderde panden via een 60 cm hoge bies. Maar dat is wel een dingetje. Oranje is, net als rood, gevoelig voor UV. Na maximaal twee jaar is het mooie, diepe oranje ervanaf en wordt het vaal. Keuze voor Kobout is dan om of iedere twee jaar te schilderen om het pand mooi te houden of om een alternatief te kiezen. Wij hebben geadviseerd om iets anders te kiezen. En wel voor het aanbrengen van een folie. Zo’n speciale buitenfolie is heel duurzaam en de kleur blijft perfect. Het is wel duurder. Maar op de lange termijn absoluut niet. Voor ons is het natuurlijk lucratiever om iedere twee jaar een leuke klus te hebben. Maar de klant wordt daar niet vrolijker van. Daarom zijn we heel eerlijk in onze adviezen. Want wij willen een blije klant.
Kritisch
We zeiden het al, de relatie tussen Kobout en Korteland bestaat al 25 jaar. Dat wil niet zeggen dat we niet kritisch zijn op elkaar. Zo vraagt Kobout af en toe ook bij andere bedrijven offertes aan. Wij staan daar volledig open voor, want het houdt ons beide scherp.
En ja, ook in een hele goede relatie gaat wel eens iets fout. Het gaat er dan om hoe die fout wordt opgelost. Onmiddellijk, zonder morren en het herstel misschien nog wel een beetje beter als de oorspronkelijke bedoeling. Zo maak je een teleurgestelde klant weer blij. Wij zijn trots op een klant als Kobout. Een klant waar we al liefst 25 jaar mee samenwerken. Langdurig samen dus, met en voor Kobout.
Comments are closed.