Guido de Brès, onderdeel van het Wartburg college, is een reformatorische school voor voortgezet onderwijs vlakbij station Lombardije in Rotterdam. Een school midden in de stad. Een school met hart voor de stad. Dat blijkt uit meer zaken, maar heel zichtbaar is dit gemaakt door de visuals die in de schoolkantine hangen. Prachtige beelden van Rotterdamse iconen, zoals onder andere de Erasmusbrug, de kubuswoningen en de Rotterdamse haven.
Korteland mocht dit mooie project realiseren. De school is vanuit onze schildertak een oude bekende en sinds kort zitten ook wij bij ‘De Guido’ aan tafel. We waarderen het enorm dat we de ideeën van deze school mogen uitvoeren. En ook dat ze openstaan voor advies en ideeën van onze kant. We spraken onlangs met facilitaire medewerkers Leen Ouwendijk en Arjan van de Ree.
“We hebben voor Korteland gekozen, omdat voor het voor ons de toon is die de muziek maakt. En Korteland slaat die juiste toon aan. Serviceniveau, meedenken en meebewegen zijn voor ons de belangrijkste punten voor het kiezen van een leverancier. Daarnaast gaat onze voorkeur uit naar lokale of regionale bedrijven. Deze zijn meestal iets kleiner, maar is absoluut geen nadeel. Zeker niet als we over Korteland spreken. In de praktijk blijkt juist dat je daardoor veel sneller kunt schakelen. Als er iets niet helemaal volgens plan gaat, staan de medewerkers direct klaar om het op te knappen of om een oplossing te vinden. Het zijn buitengewoon goede vakmensen. Ze zijn stuk voor stuk flexibel en kunnen direct schakelen als dat nodig is.”
“De Rotterdamse sfeer in de kantine is subliem. Onze voorganger had al ideeën in deze richting en wij hebben het weer opgepakt. We hebben nagedacht over welke gebouwen we wilden laten zien. Samen met Jan Troost, de financieel directeur, is het tot dit mooie eindresultaat gekomen. Aanvullend zijn er op verschillende ramen in de kantine een folie aangebracht, waarop het silhouet van Rotterdam te zien is.”
“Korteland heeft ons goed geadviseerd over de beste aanpak en over de te gebruiken materialen in de kantine. Op dat moment hebben we hen ook advies gevraagd over de slechte akoestiek in de aula. Daar galmde het enorm. Ze adviseerden om op de achterwand en het plafond in de aula geluiddempend doek aan te brengen. Op basis van het akoestiekrapport dat nog altijd in onze la lag, zijn zij aan de slag gegaan. Het geluid is zo enorm verbeterd! Iedereen is daar enthousiast over.”
“De mensen van Korteland staan voor hun vak. Dat merk je aan alles. Ze hebben hun zaken op orde. Dat in combinatie met hun flexibele instelling en de korte lijnen maakt het voor ons prettig. Wij zijn er tenslotte verantwoordelijk voor dat het werk goed wordt uitgevoerd. Heel fijn als dat dan ook gebeurt en de rest van de school alleen maar positief is. Niet alleen over het eindresultaat, maar juist ook over het proces.”
Voor ons geldt dat klant koning is. Daar zetten we alle zeilen voor bij. Fantastisch als de klant zelf dit ook zo ervaart.
Adrie Korteland
Comments are closed.